zondag 20 juli 2014

Knopen

Oh jee, wat zag dat er leuk uit zeg. Laatst zag ik bij dreamstuff een ontzettend leuk idee. Knopen maken van een tak. Je wordt doorverwezen naar deze pagina. Nou, dat kon vast niet moeilijk zijn.
Vorige week ben ik aan de gang gegaan: een tak was zo gevonden. Sja, alleen was de 'maat' nog ff moeilijk te bepalen. En de eerste tak die ik probeerde was gewoon te droog / oud. Dat wordt dus niet mooi. Je moet denk ik een tak kiezen die nog niet zo lang gesnoeid is. Net een beetje aan het drogen, maar niet meer zo nat.
Kleine plakjes zagen was ook niet zo moeilijk. Alleen je moet er wel op letten dat het recht gaat en dat de plakjes zo'n beetje even dik worden.
Ach en dan moet je er alleen nog gaatjes in boren. Twee of vier. Het is maar net wat je het mooist vindt. En daarmee is het weer de kunst om ze recht er door heen te boren. En als je vier gaatjes boort: pffff, dat valt nog wel tegen hoor om die precies in een vierkantje te krijgen.
Maar al met al ben ik best tevreden met mijn resultaat:



De pen ligt er bij om je enigszins een idee te geven hoe groot de knoopjes worden.

Ach en toen liep ik zaterdag in een winkel waar ze platte schijfjes hadden als onderzetters of of of ........ 
Oh jee, ik denk dat ik door ga met het zagen van  takken. En dan in allerlei maten zodat ik van alles er van kan maken. Ik krijg ineens een heleboel ideetjes er voor. 
Dus wie weet wordt dit wel vervolgd!!! haha.

Lieve bloggroetjes en voor wie er al vakantie hebben:
hele fijne vakantie.
Pétra.

8 opmerkingen:

  1. Leuk! Dat die gaatjes niet helemaal perfect staan, vind ik juist toffer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Hihi, kben een perfectionistje, dus sja, het 'moet' allemaal netjes. Maar doet me goed te horen dat niet iedereen dat vindt.

      Verwijderen
  2. Wauw. Dat is knap bedacht en origineler kan het eigenlijk niet. Dat de gaatjes wat "onjuister" staan is net de charme die ze weerspiegelen. Ik zou het al met opzet doen voor deze "coole look"! Ben benieuwd naar het vervolg :-)
    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het vervolg is al gemaakt alleen moet ik de tijd vinden om er verder iets van te maken. Wanneer dat zal zijn............. We zullen zien.
      Blij te horen dat de gaatjes zo zijn charme hebben. Hihi

      Verwijderen
  3. dank voor je reactie Petra. En wat een geweldig idee is dit. Ga ik ook een keer proberen (denk ik....)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, als het maar niet bij proberen blijft. Als je eens wist wat ik nog allemaal graag zou willen proberen. Hihi, hele waslijst. Haha.

      Verwijderen
  4. ga je nog proberen ze te wassen in de wasmachine?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik durf ze niet in de wasmachine te doen. Zou dat wel kunnen denk je?

      Verwijderen